Jeg vil gerne lige begynde med at sige: “Jeg er ligeglad med hvilken type online iværksætter du er. Det betyder ikke noget, om din forretningsmodel er produktbaseret eller servicebaseret.”
Lad mig lige gentage dette….
Du har brug for en e-mail-liste UANSET hvilken type virksomhed du har, hvis du vil overleve på lang sigt.
Sociale medier, Pinterest, betalte annoncer osv … er alle fine og smarte, men du har virkelig MEGET LIDT KONTROL over resultatet af disse.
Din e-mail-liste er derimod DIN. Du ejer den. Ingen kan ændre algoritmen eller beslutte at opkræve højere priser for annoncer.
Du har en DIREKTE forbindelse til din liste, og du behøver ikke at håbe, at de ser din besked. Du sender det direkte til dem …
UAFBRUDT.
Det, venner, er uvurderligt, og grunden til at du har brug for en e-mail-liste.
KOM I GANG MED DET SAMME MED DENNE GUIDE
Hvordan en e-mailliste kan påvirke din virksomhed:
Du forbliver i dine potentielle kunders bevidsthed.
Dette er min allerstørste årsag til, hvorfor du har brug for en e-mail-liste.
Der er en ret lille chance for, at en potentiel kunde besøger din hjemmeside for første gang og derefter huske dig specifikt 3 måneder senere, når de har brug for den type service du tilbyder.
Du kan være heldig at du dukker op i deres Google- eller Pinterest-søgning.
Jeg kan personligt ikke lide at basere min virksomheds levetid på held.
Hvis du gav dem en værdifuld grund første gang de besøgte din hjemmeside til at hoppe med på din e-mailliste, og du derefter kom i kontakt med dem ugentligt, to gange ugentligt eller endda bare månedligt, hvor meget tror du, det ville øge dine chancer for at være i deres bevidsthed når har de brug for den service, du tilbyder?
Chancerne er ret gode, hvis du spørger mig – og det siger min personlige og mine mange kunders erfaring også .
Tag gætteværket ud af dine service og produkttilbud.
Hvad synes du er den bedste måde at finde ud af, hvilken type services eller produkter dine kunder / læsere har brug for og ønsker?
Du. Kan. Spørge. Dem.
Det er faktisk så simpelt.
At have en liste med loyale potentielle kunder giver dig mulighed for virkelig at finpudse, hvad de har brug for. Chancen for, at de vil være begejstrede for, at du tager dig tid til at spørge dem direkte, er ret stor. Så hvordan kan de derfra modstå at købe services eller produkter, der bogstaveligt talt blev bygget til at løse deres problemer.
Det er sådan vi får en succesfuld virksomhed!
Bygger tillid og skaber genkendelse
Når du konstant tilbyder værdi og information via dit e-mail-nyhedsbrev til din liste, opbygger du deres tillid til dig. Når folk har tillid til dig, dine services eller produkter, hvad tror du, det gør?
For det første tillader det dig at opkræve en god pris for dine services eller produkter. Det fjerner også enhver ekstra tvivl, som dine kunder og læsere måtte have, før de køber. De har lært dig at kende og føler, at de kan stole på, hvad du tilbyder.
Du fjerner potentielle indvendinger før de overhovedet er der!
Tænk på, hvad det kan gøre for dine konverteringsrater!
Identificerer dine kommende freebies og målgruppe
Lad os sige, at du har 3-5 forskellige freebies på din hjemmeside. Du kan analysere din liste for at se, hvad der er mest attraktivt for dem der skriver sig op. Måske tegner en af dine Freebies sig for 70% af dine e-mailtilmeldinger.
Hvilken type Freebie er det?
Måske er det en simpel tjekliste eller et kort video kursus eller en e-bog. Dette fortæller dig, hvilken type indhold din liste foretrækker.
Hvis dine læsere og kunder foretrækker brugbare tjeklister eller korte video kurser, kan du undgå at bruge timer på at udvikle din næste e-bog, der ikke rigtig kommer til at give dig nogen værdi.
På samme tid kan du sandsynligvis oprette 3-4 andre tjeklister eller videokurser, som dine læsere eller kunder virkelig ønsker sig.
Hvor mange flere e-mailtilmeldinger tror du så du får?
Vil du gerne vide hvilke Top Freebie-ideer der vil få din e-mailliste til at eksploderer? Klik på linket for at læse det fantastiske blogindlæg også!
Øg dit overskud med salgstragte/sales funnels
De fleste mennesker betragter salgstragte/sales funnels som kun at være ideel til produktbaserede virksomheder, men det er slet IKKE tilfældet.
Lad os først snakke lidt om, hvad en salgstragt/sales funnel er.
Folk er i sagens natur skeptiske og giver højst sandsynligt ikke deres penge (til services eller produkter) første gang de hører om dig eller lander på din hjemmeside.
Det er her, en salgstragt/sales funnel kommer ind i billedet. Det tager kolde kundeemner, der finder din hjemmeside, sociale medier, blogindlæg osv. Og sætter dem på en vej til at opbygge tillid til dig og dine tilbud.
Dette er et meget simpelt diagram over en salgstragt/sales funnel
– Du giver din læser mulighed for at modtage gratis indhold for at komme på din e-mail-liste.
– Du fortsætter med at give dem GRATIS og værdifuldt indhold, der ikke beder om noget til gengæld. Du kan gøre denne del til en bestemt automatiseret velkomst serie eller bare en del af din regelmæssige kontakt med din liste.
– Du introducerer dine betalte produkter eller services. På dette tidspunkt har du tilbudt dem en hel del gratis indhold, som de har været i stand til at bruge, og dette burde have bidraget til at skabe en vis tillid til det, du tilbyder.
– Du konverterer den originale kundeemne til enten et salg af dine services eller et salg af dit produkt.
Dette værdifulde flow kan ikke ske, uden at de først tilmelder sig din e-mail-liste.
Og hvis du spekulerer over, hvilken e-mail-udbyder jeg vælger til min e-mail-liste, Freebies og salgstragte/sales funnels, er det Simplero, og du kan afprøve det GRATIS i 14 dage for at komme i gang !!!
Jeg håber, at jeg har givet dig noget godt indblik i, hvorfor du har brug for en e-mail-liste, og hvordan det virkelig kan påvirke din virksomhed!
Og nu hvor du ved det vigtige ved at have en liste, har jeg lavet en trin-for-trin guide der hjælper dig med at komme igang så HURTIGT SÅ MULIGT!