You are currently viewing DEN ULTIMATIVE GUIDE TIL AT DESIGNE EN FUNNEL/SALGSTRAGT, SOM KONVERTERER

DEN ULTIMATIVE GUIDE TIL AT DESIGNE EN FUNNEL/SALGSTRAGT, SOM KONVERTERER

I dag skal vi tale om de 8 vigtigste trin til at designe en Funnel (salgstragt), der konverterer. Pssst…Her er DESIGN en enorm stor komponent i hvert eneste trin!! Vi skal tale om, hvorfor hvert enkelt trin er vigtigt, og de designelementer, der kan øge konverteringen!

( Her på siden, kan du finde affiliate links, hvilket kun betyder at jeg får en lille kommission, hvis du bruger det – og ofte giver det også dig nogle ekstra fordele – Jeg anbefaler dog ALDRIG noget jeg ikke selv 100% har testet , bruger og står indenfor!)

En af de mest almindelige fejl, jeg ser (og personligt selv har lavet en del igennem tiden), er at undervurdere hvor meget arbejde der er i at drive en online virksomhed. 

Det er nemt at tænke at for at starte en online virksomhed – er alt hvad du skal gøre bare at vide hvad du vil sælge og tale om det på de sociale medier. Men der er så meget mere end det!

Et almindeligt tema jeg ser er, at nye online virksomhedsejere, ikke er klar over, hvor meget DESIGN der kræves. Næsten alt, hvad vi gør, kræver en eller anden form for design.

Fra hjemmeside til Freebies, indlæg på sociale medier, produkter og endda landingpages. De kræver alle sammen design!

Det var ikke før jeg virkelig begyndte at forstå strategien i at drive en online virksomhed, at min virksomhed virkelig tog fart. Strategi er ikke noget, der altid er kommet  naturligt til mig, så det tog en frygtelig masse tid, prøvelser & fejlinvesteringer før jeg virkelig forstod det hele.

Jeg kan designe dagen lang, men at sammensætte det hele? Det var absolut en udfordring !!

Så nu vil jeg rigtig gerne dele det hele med dig!

TRIN 1: BILLEDET (INDGANGSVINKLEN)

Det meste af tiden, medmindre nogen finder dig på google, er indgangsvinklen til din virksomhed visuelt.

Det betyder, at det er et Facebook-indlæg, en Pinterest-pin, et instagram-indlæg, et LinkedIn-indlæg eller andre sociale medier.

Selv annoncer via Facebook, Instagram eller Pinterest er igen – visuelle.

HVIS DIT DESIGN IKKE STOPPER DEM, VIL DU IKKE FÅ KLIKKET!

Det er faktisk så simpelt! Verden bliver mere og mere visuel og de tider hvor det blot handlede om at skrive lidt tekst, et blogindlæg og lægge det ud, så verden kan se det,  med et grimt sløret billede, eller instagram foto og en iøjnefaldende overskrift, er for længst ovre. 

Nu konkurrerer vi med farver, videoer, tekst, der popper, og så mange distraherende elementer som annoncer, pop-ups og endda udefrakommende  ting som børn, der har brug for endnu en snack.

Dit design skal stoppe deres scrolling som vi alle sammen foretager os på de sociale medier . Det skal fange deres opmærksomhed.

Endnu mere end det: Så skal det være professionelt, læsbart, lækkert og relaterbart.

HER ER NOGLE TIPS TIL AT FORØGE KONVERTERINGEN

  • Brug billeder! Forsøg gerne med at tage dine egne, medmindre du er i en niche, der kræver virkelige professionelt opstillet billeder, så som  madlavning eller boligindretning. Hvis du er i sådan en niche, kan det godt betale sig, at du investere lidt tid i at lære at tage fotos af god kvalitet, fordi det vil være afgørende for din konvertering. 
  • Vælg billeder, der er lækre, matcher dit brand og er relaterbare.  Hvis det ikke ser ud som om det kunne ske i det virkelige liv, er det for unaturligt  til at få et klik.
  • Husk de forskellige typer af platforme; stor, fed, læsbar tekst fungerer vidunderligt på Pinterest, mens Facebook-billeder konverterer bedre med meget lidt eller ingen tekst.
  • Test forskellige titler, især på Pinterest og  Facebookannoncer– hvor mange måder kan du sige det samme på? Du ved aldrig, hvad der klikker hos folk, så det er værd at lave flere billeder og teste forskellige tekster.
  • Brug designelementer som bannere eller pile for at henlede opmærksomheden på CTA’S ( CALL TO ACTION – Det du gerne vil have at folk skal gøre) 
  • Husk din ideelle målgruppe, når du vælger design elementerne til dine designs – alt fra billeder til de ord, du skriver. Design er stadigvæk lige så meget kommunikation som verbalsprog.
  • Brug skabeloner! Nogle gange er det ikke altid muligt at ansætte en grafisk designer til at lave dine billeder, eller prøve at lære færdigheden fra bunden af, og det forstår jeg rigtig godt, jeg har nemlig været der selv for år tilbage, inden jeg virkelig tog mig tiden til at lære det grafiske arbejde og design selv. 
Derfor har jeg oprettet 20+ Canva skabeloner du kan starte ud med, så du kan lave flotte iøjnefaldende og kunde tiltrækkende billeder til dine sociale medier. 
Det er  “gjort-for-dig-skabeloner”, så du kan nemt udskifte farverne, billederne osv., men selve designet er lavet udfra hvad jeg ved virker. (pssst… de koster dig IKKE en krone!)

Design lækre on-brand billeder uden at være grafisk designer

20+ Scroll-stoppende Canva skabeloner

TRIN 2: FREEBIEN

Herefter skal du oprette og designe din Freebie ( En freebie er det folk får i bytte for at give deres navn og e-mailadresse, så du kan opbygge din e-mailadresse!). Der er nogle få måder, jeg kan lide at generere idéer til Freebies på. Enhvers virksomhed og mission er forskellige, så jeg vil dele den op i et par forskellige kategorier.

 

HVIS DU HAR NOGEN SOM HELST BETALT  PRODUKTER/KURSUSER MV.

Arbejd baglæns !! Du skal starte med det betalte produkt/ydelse (også selvom det er et tilknyttet produkt (Tripwire), du vil markedsføre i din velkomst-e-mail bagefter.)

Side note: vi vil komme ind omkring e-mail-delen af ​​dette senere i dette indlæg!

Stil dig selv nogle af disse forskellige spørgsmål omkring din målgruppe og dit betalte produkt/ydelse:

  • Hvilket problem eller udfordring  løser det  produkt/ydelse?
  • Hvor skal min målgruppe være henne mentalt eller fysisk for at vide, at de har det problem eller den udfordring?
  • Hvilken information har de brug for, inden de er klar til at få løst problemet eller udfordringen?
  • Hvad er et andet problem eller en udfordring, de måtte have, FØR de er klar til at købe mit produkt/ydelse, som jeg kan løse?

Lad det betalte produkt/ydelse guide din beslutning. Jo tættere de er, jo bedre er konverteringen sandsynligvis!

HVIS DU IKKE HAR NOGEN BETALTE  PRODUKTER/KURSER MV.

Lad os starte med en hurtig indholds revision på f.eks. din blog, de sociale medier osv. Hvad er dine top indlæg og emner, som du snakker og skriver om, og som folk altid spørger dig til råd om? 

Jeg er overbevist om, at på en blog eller de sociale medier kan man sagtens være bred ifht. det man snakker og skriver om, men med sin e-mail-listen er den mest konverterende, hvis den er knap så bred ifht. niche og emner du skriver om.

Derfor anbefaler jeg altid at designe dine Freebies på en måde, der taler til en bestemt person (selvom de handler om forskellige ting).

Det hele kommer tilbage til din målgruppe (eller avatar).

Hvad ønsker de, og HVORFOR ønsker de det?

Når du har taget et kig på dine top indlæg, social media opslag osv., skal du tænke på det næste logiske trin, eller hvordan du kan udvide indholdet på en handlingsmæssig måde.

Er du ny til hele det her med freebies, så læs med her, hvor jeg giver dig mine bedste bud på freebies der kan få din e-mailliste til at eksplodere (+ muligheden for at få fingrene i en gratis freebie arbejdsbog!) 

TRIN 3 : Freebie-Landingpage

Nu, hvor du har skrevet og  designet din freebie, evt. skrevet et blogindlæg, dine sociale mediebilleder der skal promoverer din freebie ser fantastisk ud, er det tid til at oprette og designe en dedikeret landingpage til din freebie (en enkeltstående side UDEN menu eller andre distraherende elementer fra en hjemmeside).

Landingpages bør også oprettes til at sende trafik direkte til din freebie via sociale medier eller betalt reklame.

For så vidt angår værktøjer til at oprette din landingpage, har jeg i øjeblikket to anbefalinger:

Elementor (en gratis træk og slip-builder) sammen med din WordPress hjemmeside.

Simplero (en betalt drag and drop-builder og ALT-I-EN SYSTEM) som kan stå alene, men ikke generere trafik til din hjemmeside.

Hver platform har sine fordele og ulemper.

Elementor er en fantastisk mulighed for nybegyndere  eller semi-øvet online virksomhedsejere. Det er gratis, men har en super overkommelig pris, hvis du ville opgradere til pro-versionen.

Det er let at bruge, og du kan oprette nogle utroligt smukke sider med det!

Bonus: Jeg har faktisk Elementor-skabeloner inde i Freebie Akademiet, der leveres med alle de elementer, du har brug for til opsætning af din landingpage + ALT andet du har brug for, for at starte og opbygge din e-mailliste. 

Det fungerer på WordPress, så ulempen er, at den tager plads på din server, og hvis pluginet er slettet, mister du formateringen af ​​din side (men du mister ikke det indhold, som du ville gøre med  andre plugins som Thrive Architect) eller Divi)

Simplero er et helt system i sig selv, og kan bruges til at lave både dine landingpages, men indeholder også ALT andet du har brug for, for at opbygge din e-mailliste. og det faktum, at det hostes på en ekstern server. Hvis min hjemmeside gik ned i morgen, ville min landingpage og Funnel stadig virke. 

Ulempen er, at fordi det er adskilt fra WordPress, skal du konfigurere dine pixels, Google analytics-kode og enhver anden konverteringssporing individuelt på hver side du opretter.

Den anden ulempe er omkostninger: det er ret dyrt for en nyere virksomhedsejer, men et godt værktøj at skifte til hen  ad vejen, hvis det ønskes. Men du kan starte ud helt gratis i 14 dage, for lige at teste af, hvordan det virker.

Når du designer din landingpage, er de vigtigste dele:

  • Overskriften
  • Det visuelle element (normalt en mockup-stil grafik af din freebie)
  • Beskrive, kort og målrettet tekst, der beskriver hvad man får ud af din at få din freebie.
  • Knappen (CTA)
  • Sådan ser det ud på mobil (dette er en almindelig ting at glemme)
  • Sign-up form (de felter hvor man skriver sin e-mailadresse og navn)

 

Din Sign-up form:

I øjeblikket er mit yndlingsværktøj til at lave sign-up forms Simplero. Simplero er et program, der giver dig mulighed for at lave forskellige typer af sign-up forms og som kan bruges som e-mail nyhedsbrev udbyder, plus du lave en masse automatiseringer og trin inden i selve programmet. 

Ikke kun er konverteringsfrekvenserne fantastiske MEN min favorit ved det er, at jeg kan kombinere det med min WordPress hjemmeside og blog, så jeg kan lave forskellige ekstra tilbud, såkaldte Tripwire tilbud. (Det ser vi på i næste trin!)

Dette betyder, at jeg kan tilbyde et tidsbegrænset tilbud til mine læsere og dem der vil have mine Freebies, uden nogensinde at fjerne min læser fra det indhold, de forsøgte at læse. 

Dette er så meget bedre for brugervenlighed og læseoplevelsen, efter min mening!

Hvis du ikke ønsker at investere i et værktøj som Simplero, skal du holde dig til din egen email-tjenesteudbyder, såsom Mailchimp, Mailerlite eller  lign.  Mit valg af udbyder er Simplero fordi jeg får hele pakken, inkl. muligheden for at sælge mine produkter direkte på min hjemmeside og i mine blogindlæg. 

Her er et eksempel på én af mine Landingpages: 

Landingpage til freebie

Hvis du har en blog, lige som jeg har, kan du også lave såkaldte inline sign-up forms, hvor folk der læser dine indlæg, har mulighed for at skrive sig op til din freebie, direkte inden i et blogindlæg. 

Det betyder at du har mange flere muligheder for at få folk på din e-mailliste, også selv om de ikke er kommet ind på din din freebie landingpage. 

Du designer et billede der viser og beskriver det din freebie handler om, og placerer en sign-up form direkte nedenunder, og placerer det inden i et blogindlæg. 

Et eksempel på dette kan se sådan her ud: 

TRIN 4: TRIPWIRE

Ok godt! Nu har du fået din freebie sat op! Nu er det tid til at tjene penge, især hvis du skal lave reklame for at opbygge din e-mailliste.

I bund og grund er dette et billigt, hurtig succesfuldt type af produkt der tilbydes lige efter, at nogen har tilmeldt sig din e-mail-liste. De vil blive omdirigeret til en takke-side, der lader dem vide, at deres freebie er på vej og giver dem et specielt engangstilbud.

Dit tripwire produkt skal være meget relaterede til din freebie (det er dem, der konverterer  BEDSTE), og du skal have et visuelt element over folden (betyder at de ikke skal scrolle før de ser hvad dit tripwire produkt er – på en computer). Dette vil hjælpe med at få folks opmærksomhed allerbedst, da de sandsynligvis ikke læser siden, medmindre du guider dem.

Sørg for også at tjekke hvordan din tripwire-side ser ud på tablets og mobile enheder.

De visuelle elementer, jeg altid inkluderer over folden, er:

  • En produktmodel (grafiks element der signalerer hvad man får)
  • Et nedtællings-ur (der omdirigerer, så tilbuddet virkelig er et engangstilbud)
  • En knap, der springer i øjenene (CTA)!

Resten af ​​siden ligner en salgsside med kombineret tekst og billeder. Det er vigtigt at sælge den “hurtige gevinst” her, da tripwire-køb som regel er et mere impulsivt køb – det er derfor, vi ønsker, at vores tilbud skal være virkelig overbevisende og værdifuldt til en “no brainer” -pris. 

TRIN 4 ALTERNATIV: TAKKEN SIDE

Hvis du ikke har et tripwire-tilbud, kan du stadig optimere din takke-side for maksimal værdi og connection med din målgruppe.

Når det er sagt, vil jeg anbefale, at du ikke til at starte med  kører annoncer til din freebie, hvis du ikke har noget betalt produkt/ydelse endnu. Simplethen fordi det så udelukkende bliver en udgift for dig. 

(undtagelse: hvis du ikke har et tripwire produkt, men du har et større betalt produkt eller et høj-konverterende tilknyttet produkt/ydelse, du kan sælge via efterfølgende e-mail-sekvens til dine nye e-mailliste læsere).

Hvis din freebie f.eks. er et webinar, hvor du kommer til at sælge et produkt/kursus/ydelse, så test først det hele af gratis på et publikum der kender dig (varme leads), og når du kan se at der kommer en masse tilmeldinger, så kører du annoncer til webinartilmeldingssiden. 

Måder at give værdi og etablere connection på din takke-side:

  • Vis et personligt foto af dig
  • Inkluder links til dine sociale medier eller f.eks. en Facebook gruppe du gerne vil have flere medlemmer i. 
  • Link din hjemmeside, YouTube kanal eller Podcast. 

Der er mange måder at være kreative på, på din freebie takke-side (dette kan også være en side med “udløbet tilbud”, hvis du bruger en tripwire – dette er den side, som din bruger vil blive omdirigeret til, efter at tilbudet er udløbet ELLER hvis de tilmelder sig din liste igen på et senere tidspunkt)

TRIN 5: VELKOMMEN E-MAIL-SEKVENS

Ironisk nok foreslår jeg normalt meget små visuelle elementer i din e-mail. Jeg er IKKE en fan af at hele din e-mail skal være en stor sam-surium af billeder.

Men jeg finder det utrolig professionelt og sigende, at man har en såkaldt E-mail header, som siger noget om hvem du er, så snart dine læsere åbner din e-mails (skaber genkendelighed). 

Og så har jeg en underskrift lavet som billede inden i mine e-mails. Jeg elsker at min signatur vise mine et billede af mit ansigt, har info om hvordan du kan få kontakt til mig samt link til min hjemmeside.

Dette hjælper med at etablere connection, skabe opmærksomhed på min virksomhed, og sætte et ”ansigt til et navn” så at sige.

Her er et visuelt eksempel på en af af ​​mine e-mails:

Camilla Krath Design

Du vil bemærke, at inden min signatur er min e-mail almindelig tekst (jeg bruger undertiden farvede overskrifter til at adskille forskellige sektioner eller emner i e-mailen – svarende til et blogindlæg). Og så elsker jeg at krydre det med nogle emojis og ind imellem også et enkelt billede eller en GIF.

Dette er fordi jeg ønsker, at selve e-mailen skal føles som om den kommer fra en ven! Jeg ønsker ikke at mine læsere skal synes at det kan være fra en eller anden “spammy” virksomhed.

Jeg tager mig tid til at gøre mine e-mails personlige, og jeg er KENDT for at blive personlig med min indbakke venner, ved at fortælle personlige historier og give værdi. 

Connection er et “make or break” som virkelig først skabes når de er kommet på din e-mailliste, og modtager e-mails fra dig. Det er din e-mails der skal hjælpe dig med at opbygge det kendte ”know, like og trust”.

Inde i nyhedsbrevets signaturgrafik ser du, at jeg inkluderede:

  • Et billede af mig ( du kan også inkluderer dit log)
  • Min underskrift
  • En “tagline” der beskriver hvad jeg laver
  • Link til min hjemmeside
  • Min kontakt e-mailadresse

Alt er lavet i mine brandfarver og tekst + og mit kendetegn “smilende ansigt”

Nu er der selvfølgelig undtagelser!

Hvis jeg nogensinde inkluderer andre grafiske eller visuelle elementer i mine nyhedsbreve, er det:

  • Personlige fotos
  • Testimonials
  • Nedtællingstimere
  • Produkt-mockup-billeder

Nedtællingstimere og produkt-mockup-billeder er normalt kun til salgssekvenser, og ikke de typiske ugentlige nyhedsbreve.

Side note: Hvis du gerne vil lære at lave grafiske elementer til dine e-mails, så som e-mailheader og signatur, hurtigt og nemt - så viser jeg dig det (+ meget andet) inden i Canva for begynder og let øvet kurset...

TRIN 6: PRODUKTDESIGNET

Du har sandsynligvis hørt udtrykket “pengene er i din e-mailliste”, men måske er du ikke helt sikker på, hvordan eller hvorfor. Nå, lad mig endelig fortælle dig det!

Med din e-mail-liste opretter du connection til dine læsere og giver dem værdi. Når du leverer værdi, fortæller du dem om produkter eller ydelser, du har skabt, der vil løse et specifikt problem, de har.

Fordi de kender dig, og stoler på dig, er de villige til at stole på din anbefaling og købe det produkt.

Du får betalt for at hjælpe dem.

Men HUSK på, at du skal altså hjælpe dem via dit produkt eller ydelser! De produkter, du tilbyder din liste, kan altså ikke være tilfældige. De skal være ekstremt strategiske og virkelig skabt til dem, og det de har brug for hjælp til.

Nøglen til succesfuld konvertering er bogstaveligtalt  at fremstille et produkt TIL din målgruppe.

Og det er endnu bedre, når folk faktisk fortæller dig dette:

“Camilla gav mig modet til at få designet en fantastisk Freebie som var målrettet min ideelle kunde, få skrevet en e-mail serie som i sidste ende skulle sælge et mini-kursus. Og ved at larme lidt på facebook og instagram samtidig med, at jeg smed en meget lille portion penge ind i annoncer, formåede jeg at få 300 på min nye nyhedsbrevsliste på bare 10 dage. Derfra fik jeg solgt 37 minikurser og omsatte for mere end 10.000 kr på bare 10 dage, ved at lave forarbejdet som Camilla lærte mig. Pengene er én ting, og dem er jeg dybt taknemmelig for at have tjent med Camillas hjælp, men mest af alt er jeg så taknemmelig for, at jeg igennem hele perioden og tiden herefter, har haft Camilla ved min side. Hun er ligesom din bedste ven, der altid hepper på dig, guider dig igennem de hårde dage, støtter dig i at lære de ting du aldrig troede du kunne lære, og så guider hun dig mod det der er den bedste fremgangsmåde for dig og din virksomhed. Camilla vil helt sikkert være en fast del af min virksomhed i fremtiden”
Vibeke M – Musiker og Musiklærer

Alternativt, hvis du ikke har dit eget produkt, som du har lavet til dine e-mail læsere, kan du stadig løse deres problem ved at fortælle dem om noget, du har brugt til at løse DIT problem med, og som de formodentlig gennemgår lige nu. – Ofte også brugt som Affiliate produkter.

Der er dog nogle fordele og ulemper ved Affiliate programmer:

Fordel: Dette er risikofrit for dig, det tager ikke tid eller energi at skabe

Fordel: Der er næsten ingen eller få kundeserviceproblemer, som du skal håndtere, når personen køber (du kan muligvis svare på nogle spørgsmål, da personen ved, at du er den, der har anbefalet det, og du vil være i stand til at give feedback eller svar som bruger i stedet for skaberen)

Ulemper: du har næsten ingen kontrol! Ingen kontrol over prisen, ingen kontrol af salgssiden, ingen kontrol af e-mail-opfølgnings-sekvenser, ingen kontrol over kundeservicen osv.

Jeg kan godt lide at have kontrol over mine produkter, og jeg føler, at jeg BEDST kan hjælpe min målgruppe, når jeg er i stand til at løse deres problemer på min unikke måde, som jeg ved, at de reagerer godt på.

Jeg kan også godt lide at kunne have lanceringer, specielle tilbud osv., Når jeg har lyst til det, og hvis jeg bemærker, at konverteringerne begynder at falde. Jeg indsamler data over hvert punkt i min funnel ,og kan fastlægge et punkt, hvor optimering er nødvendig.

FIND PÅ PRODUKTIDEER 

Jeg starter altid med min målgruppe og min data. Jeg ser, hvilke emner folk reagerer på, og hvad folk beder om. Jeg ser på meningsmålinger jeg har lavet, spørgsmål jeg får, e-mails, kommentarer, eller beskeder på sociale medier osv.

  • Hvad beder folk om?
  • Hvad er det problem, de har brug for løsning til?
  • Hvorfor betyder det noget for dem, at dette problem løses?

Dette er de ting, jeg virkelig fokuserer på, når jeg genererer nye produktideer. Bare fordi det er en ting, som JEG synes er en god idé, betyder det ikke, at det er noget som min målgruppe ønsker eller har brug for det. For at give reel værdi skal du starte med din målgruppe.

TYPE AF ONLINE PRODUKTER

Der er så mange forskellige slags digitale og online produkter, du kan fremstille til din målgruppe!

For blot at nævne et par stykker…

  1. Workbooks
  2. Workshops
  3. Plannners
  4. E-kurser
  5. E-bøger
  6. Medlemsskaber
  7. Coaching eller andre ydelser
  8. Skabeloner
  9. Mønstre
  10. Downloadbare filer (som SVG’er)
  11. Video træning
  12. Tidsskrifter
  13. Instruktionsvejledninger (kogebøger og håndværksinstruktioner falder også under denne stil!)
  14. Studievejledninger
  15. Regneark

Når du har valgt dit produkt og det format, du gerne vil lave det i, så er det tid til at designe!

DESIGN AF DIGITALE PRODUKTER

Du behøver ikke noget fancy for at lave dette! Faktisk kan digitale produkter let designes ved hjælp af enkle og gratis designværktøjer så som Canva!

Her er hvad jeg kan lide at gøre (min “designproces”), FØR jeg sætter mig ned for at  designe det:

  • Skrive indholdet fuldstændig færdigt
  • Design Inspirations session afsluttet (jeg kan godt lide at gemme ideer og inspiration på Pinterest eller i et seperat google dokument)
  • Kortlægge mit produkt på papir
  • Beslutte mig for farver og skrifttype (normalt er det nogle af de Brandfarver jeg ellers bruger i min virksomhed, medmindre det er et specielt sæsonpræget produkt)

Så når det er tid til at begynde at designe, bruger jeg mine egne skabeloner. Jeg har allerede designet dem én gang, hvorfor så starte fra bunden af hver gang?

Design (især når det gælder et digitalt produkt) kan være en meget høj ROI-opgave (hvilket betyder, at du får et højt afkast af din investering), men det bliver en mindre og mindre “højt ROI”, hvis det tager dig for lang tid og du ofte sidder fast og ikke bliver færdig.

Hvis du leder efter Canva design kabeloner, skal du bestemt tjekke Den Ultimative design skabelon box ud. 

TRIN 7: SALGSSIDEN

Når du har fået et produkt skabt, oprettet og lanceret, er det tid til at automatisere salget.

Det jeg kan lide at gøre er, at tilføje en salgssekvens i slutningen af ​​min værdifulde velkomst e-mail sekvens. Jeg har allerede oprettet en connection med min nye læser, og jeg vil derefter gerne tilbyde noget af højere værdi bagefter.

Med høj værdi kommer normalt et prismærke. Som indholdsskabere er vi imidlertid nødt til at flytte vores fokus fra “at føle mig dårlig ved at bede om penge” til “Jeg er i stand til at give værdi på grund af det faktum, at denne person har investeret i mig. Jeg er i stand til at fodre min familie, betale regningerne og bruge mere tid på at hjælpe min kunde og skabe det allerbedste indhold til dem, der er har brug for det. ”

I løbet af denne salgssekvens vil jeg linke til en salgsside, jeg har designet specifikt til denne sekvens. Årsagen til det er sporing. Jeg ved, at den person, der ser denne side, kun ser den, fordi den er i sekvensen, og det hjælper mig med at spore konverteringer i selve e-mail-salgs-sekvensen.

På min salgsside vil jeg gerne medtage en række visuelle elementer, herunder:

  • Stock fotos
  • Produkt mock-up billeder jeg har designet selv
  • Nedtællingstimere
  • Testimonials
  • Videoer
  • Personlige fotos 
  • Forskeligt grafik, der formidler et særligt tilbud.

TRIN 8: SALGSSEKVENSEN AKA E-MAILSERIEN

Når du har fået designet en salgsside, skal du have skrevet selve salgssekvensen – aka din e-mailserie! OG dette behøver ikke at være en super kompliceret affære.

Faktisk kan du genbruge en masse af din tekst fra din lancering, især hvis din lancering konverterede godt.

Jeg sender typisk 4-5 e-mails til min e-mailliste i en salgssekvens alt efter hvor lang kampagne jeg kører, men du kan eksperimentere med, hvad der fungerer for dig og din målgruppe.

Jeg forsøger at holde disse superenkle og sørge for, at der er ringe eller ingen “distraktioner” fra mit typiske nyhedsbrev såsom links til min blog, andre Call to actions, eller links osv.

Det eneste, jeg ønsker, at folk skal klikke på, er  link der går direkte til salgssiden for det produkt/ydelse, jeg reklamerer for.

Det bedste du kan gøre er at opsætte det hele til at køre ud automatisk, så du ved at dine e-mails bliver sendt ud, og du ikke mister potentielle købere, fordi tiden lige løb fra dig, og du derved ikke fik sendt det nødvendige antal e-mails for at få solgt dit produkt/ydelse.

En automatiseret salgssekvens skal:

  • Fortsætte med at give værdi
  • Adresserer eventuelle indvendinger
  • Giv folk incitament til at købe (via særlige bonusser eller endda rabatter, hvis du vil)
  • Vise andres resultater med dit produkt (testimonials) 

Side note: Jeg bruger og elsker Simplero til min e-mail-marketing – de gør det super let at oprette visuelle automatiseringer, tagge folk baseret på freebies og køb og gennemgå analyser. Samtidig med at jeg kan sende e-mail ud automatisk, baseret på en læsers adfærd i tidligere e-mails. 

HVAD HAR ALLE DISSE TRIN SÅ TILFÆLLES?

Der er specielt 2 ting, alle disse trin har til fælles:

  • De sikre og sørger for, at give din e-mailliste læsere den højeste værdi
  • De centreres allesammen omkring DESIGN!

Men det er så meget mere end det, når det kommer til at designe en succesfuld Funnel/salgstragt der konverterer.

Det involverer design af:

  • Billeder med indgangsvinkler til dit produkt (normalt billeder til sociale medier eller annoncer)
  • Freebie design
  • Sign-up forms
  • Landingpages til freebies
  • Tripwire salgssider
  • Produkt design mockups
  • Designelementer til dine salgssider og andre landingpages
  • Og så meget mere!

Hvis du ønsker at tage dine designs til det næste niveau (og har brug for støtte og hjælp på vejen), så tjek Freebie Akademiet ud. Her hjælper jeg dig med at komme igennem det meste, så du kan gå fra Freebie til salg på 5 dage. 

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.