Funnels, som de bliver kaldt i markedsføringsverdenen, er et af de hotteste emner på internettet, når det kommer til en succesfuld online virksomhed. Du har sandsynligvis hørt folk tale om, hvordan de har oprettet en eller flere Funnels i deres online forretning, for at få flere på deres nyhedsbrev, for at sælge deres produkter og services på autopilot, eller få folk på deres webinarer eller workshops.
Men det afgørende spørgsmål er, hvilke Funnels du har brug for i din online forretning (og hvilke du ikke behøver at have).
Al denne snak om Funnels kan være forvirrende, og hvis vi skal være helt ærlige, ret så kompliceret for de fleste. Så lad os starte med starten, om hvad en e-mail Funnel er, hvorfor du har brug for en Funnel i det hele taget og hvilke Funnels du har brug for.
Grundlæggende er en e-mail-Funnel direkte oversat, en E-mail tragt, en række e-mails, som navnet antyder, designet til at lede folk mod en bestemt handling, som f.eks. salg af produkter eller ydelser.
Disse e-mails skal sættes op automatisk, så du kan fokusere på at give værdien til dem der går gennem dine Funnels.
Så mange gange, når folk taler med mig om Funnels, ved de, at de har brug for dem, men de er ikke 100% sikre på, hvordan man kommer i gang, eller alt hvad det indebærer. Og med god grund – der er en masse planlægning og strategi bag, når det går ud på at skabe en Funnel.
Hvis du driver en online-forretning, kan den rigtige Funnel hjælpe dig med at connecte dig til dit publikum, skabe salg og hjælpe dig med at nå dine e-mail-og salgsmål ved hjælp af e-mail-marketing. Funnels er imidlertid ikke en magisk kur, som mange online marketingfolk ville have dig til at tror. Ingen Funnel er en magisk sølvkugle, der vil gøre din virksomhed til en succes over natten.
Der er mange forskellige typer E-mail Funnels, du kan oprette i din online forretning, så lad os dække 7 af de grundlæggende E-mail Funnels, du har brug for på et tidspunkt:
FREEBIE & KENDSKABS-TRAGT
Hvis du laver e-mail-marketing og er fokuseret på at opbygge din liste – (hvilke du bør gøre, hvis du driver en online virksomhed), har du brug for en tragt til at få folk til at have kendskab til dig og din virksomhed. Dette er en af de mest forsømte salgstragte, som folk regner med de ikke har brug for, hvis de ikke har noget at sælge. Der er helt forkert!
Du ønsker, at dine nye læsere, følgere, potentielle kunder hurtigt skal lære dig at kende, kunne lide og stole på dig, når de tilmelder sig din nyhedsbrevsliste via en freebie. Derfor er det vigtigt at du laver en automatiseret e-mail serie som folk vil modtage når de skriver sig op til at modtage din freebie. Hvis du ikke har disse e-mails på plads, betyder det, at du går glip af en gylden mulighed for at gøre en ny læser til en fan og senere til en tilfreds kunde.
EVERGREEN SALGSTRAGT
Når du har et produkt, der altid er tilgængeligt, kan det være meget udfordrende kontinuerligt at skulle sælge det. Det er her en Evergreen salgstragt kommer ind, da det vil hjælpe dig med at føre den nye læser på din e-mail liste gennem en række e-mails til et punkt, hvor du kan give et tilbud til dem.
Så en Evergreen salgstragt er altså en serie af ting der sker automatisk, uden at du hele tiden skal gøre noget aktivt for at sælge dine produkter eller services.
Med Evergreen salgstragte er din strategi nøglen, da det er let at begå fatale fejl ved at være for aggressiv eller simpelthen ikke få præsenteret tilbudet. Med denne type tragt skal du virkelig tappe ind i hvad din kommende kunde skal være klar til at købe fra dig.
“FØR – LANCERING” – SALGSTRAGT
Rigtig mange gange går folk galt i byen, når det kommer til lanceringer af deres kurser, forløb og tilbud af produkter. De mangler nogle super vigtige komponenter. Derfor kan det være super effektivt og nødvendigt at lave en “Før-Lancerings” tragt. En “før-lancering” gør at du får folk opvarmet og klar til at købe det, du tilbyder. Hvis du ikke har nogen form for “før-lancering” på plads, går du fra nul til 60 så hurtigt, at dine potentielle købere får piskesmæld.
Oprettelse af en “før-lancerings” tragt, hvor du tilbyder værdifuldt indhold, såsom en videoserie eller en challenge , vil hjælpe dig med at få folk glade og engagerede inden din lancering og slag af dit produkt eller service.
Er du endnu ikke er kommet igang med din e-mailliste? Så har jeg lige det du mangler...
LANCERINGS SALGSTRAGT
Lanceringer kan være virkelig stressende, og det kræver virkelig en MASSE e-mails. Faktisk er der brug for mange, mange flere e-mails for at kunne lancere effektivt, end de fleste overhoved er klar over.
Planlægning af din lancerings salgsstragt i god tid før din lancering vil hjælpe dig med at sikre, at du rammer alle de vigtigste punkter fra, hvad dit tilbud er til, hvad folk har brug for at vide, før de er klar til at sige ja og trykke køb.
PRODUKT LEVERINGS TRAGT
Det er let at overse denne tragt og ikke være klar over, at når en person har købt, har du brug for en række e-mails for at sikre at de er glade og tilfredse med deres køb, og ikke fortryder det. Lad ikke denne kritiske mulighed for at glæde din nye kunde til tilfældighederne – opret en række e-mails med al den information, de har brug for for at få succes for få glæde af deres køb og dit produkt.
ON-BOARDING-TRAGT
Hvis du tilbyder et program-, produkt- eller medlemsskab, skal du gøre alt hvad du kan for at skabe en tragt, der i høj grad øger chancerne for kundesucces.
Din onboarding-tragt er en række e-mails, der hjælper med at guide din kunde gennem alt, hvad de har brug for for at få mest muligt ud af dit tilbud. Antag ikke, at folk forstår, hvordan de får adgang til oplysninger, hvor de kan finde ting eller hvilken rækkefølge de skal gøre ting i – brug denne tragt til at holde dem i hånden.
WEBINAR-TRAGT
Du laver et webinar – fantastisk! Nu har du brug for en række e-mails for at hjælpe folk til faktisk at dukke op live på webinaret. Og hvis du sælger noget på webinaret, skal du tilbyde tilbudet til alle, der er tilmeldt.
Succes eller fiasko med dit webinar afhænger af at have denne tragt, og de fleste mennesker er ikke klar over alt, hvad der er involveret. Hvis du vil lave webinarer, skal du gøre det rigtigt ved at oprette kraftfulde tragte for at få mest muligt ud af begivenheden.
Dette er de 7 grundlæggende e-mail Funnels eller salgstragte du bør implementere i din virksomhed. Tragte kan være utroligt kraftfulde for din virksomhed, men du er nødt til at gå ind i oprettelsen af hver af disse tragte med en solid forståelse af strategien, det nødvendige indhold og hvordan du implementerer strategien for hver tragt.