You are currently viewing 5 UNIKKE MÅDER DU KAN STARTE (OG OPBYGGE) DIN E-MAILLISTE PÅ

5 UNIKKE MÅDER DU KAN STARTE (OG OPBYGGE) DIN E-MAILLISTE PÅ

Jeg er tilbage for at tale om et af mine foretrukne emner, nemlig…e-mailmarkedsføring, og i dag skal det handle specifikt om e-mail-lister, og hvordan vi starter og opbygger dem.

Jeg husker da jeg første gang hørte om det at starte en e-mail-liste, helt tilbage i mine første  tidlige år som selvstændig, for mere end 10 år siden, og jeg vil være ærlig her … Jeg var overhoved ikke overbevist. Jeg tænkte: E-mail ?? Er det virkelig den marketing taktik, der fungerer ?? også på den lange bane.. ??

Men et par af mine rollemodeller i business blev VED med at snakke om det, endda lovprise det, og som en, der ikke altid BARE lige springer ud i alting, så er det lidt anderledes når det kommer til business ting, hvor jeg forsøger ikke bare at springer over hvor gærdet er lavest, uden i det mindste at prøve nogle gange… men der skulle faktisk gå 5 år før jeg sprang ud i det. (Og det fortryder jeg BIG time i dag… men det er en historie til en anden go gang., men derfor at jeg faktisk SÅÅÅÅ opsat på at sikre at du ikke laver den samme fejltagelse, og venter med at opstarte din e-mailliste, at jeg deler ALT den viden og erfaring jeg har med dig på ALLE mine platforme.. og i dag her på podcasten.) 

Nå men tilbage til emnet… Den allerførste freebie, jeg lavede, var en Web Design e-Guide, til solo selvstændige, hvor jeg opstillede alle de elementer man skulle huske at have med, når man designede sin hjemmeside selv. 

Nu var det bestemt ikke en smuk eller fancy guide, på nogen måde, men det er stadig noget jeg er stolt af den dag i dag, og jeg bruger den stadigvæk som en måde at få folk på min e-mailliste, dog med lidt twist og i et lækkert design…

Vil du gerne have lidt ekstra hjælp til at opstarte din e-mailliste?

Så har jeg lavet din ultimative trin for trin guide - og det koster dig KUN din e-mailadresse

Mens meget har ændret sig i min virksomhed i løbet af det sidste snart 6 år, er denne ene ting forblevet sand: Min e-mail-liste er blevet til den største del af min virksomhed, der konverterer til salg, udover min hjemmeside. 

Jeg er bevidst om konstant at prøve nye måder at inspirere folk til at tilmelde sig og forblive læser af mine e-mails , og Jeg ved og tror nu helt og aldeles, at det er det mest magtfulde sted at oprette og fastholde connection til et publikum på.

Hvorfor? 

Fordi det er det ENE sted, jeg kan dukke op i en 1:1 kapacitet og bare hænge ud og føle, at vi har en samtale. I modsætning til de sociale medier, hvor du taler til en skare af mennesker der måske eller, måske mere sandsynligt, muligvis ikke,  ser eller læser hvad du har på hjertet … Og selvom jeg jo ELSKER og TROR PÅ at når det kommer til en supersælgende hjemmeside, så kan den virkelig gøre en forskel i din business, hvis du har designet den strategisk og udfra dig som person, og din målgruppe… 

Så er din hjemmeside ofte et sted hvor folk bevidst skal tage et valg om at klikke hen for at læse noget, og se hvad du  har at sige … e-mails er et sted hvor DU kan komme ind i folks indbakke, din målgruppes, indbakker bare for at sige “hej”, give værdi, og opret connection på en mere intim måde.Aka, det er det bedste sted at bygge den “know, like and trust faktor” som jeg altid snakker om, fordi folk vil højst sandsynlig gerne købe af dig, hvis de har lyst til at have en slags fundament eller tillidsforhold bygget med dig. 

Og e-mail er VIRKELIG stedet at få arbejdet gjort.

Så uanset om du lige er hoppet på e-mail-liste vognen – først og fremmest, velkommen!- eller du allerede har været i gang med din liste i et stykke tid, men er måske er din vækst på at få flere læsere med på din e-mailliste stillestående, og du har bare brug for et par nye ideer til at nå ud til flere mennesker … lad os tale om noget sjovt og nogle anderledes måder at opstarte og udbygge din e-mailliste på, måder der ikke tager en masse tid eller store omkostninger, og som kan introducere dig til endnu flere af din perfekte kundegruppe, så du kan begynde at dukke op overfor dem og opbygge et solidt forhold til dem inden i deres indbakker.

Lad os dykke ned i det!

GRATIS UNDERVISNING

Mange gange ser jeg folk lave IGTV’er eller undervisning på Facebook live, hvilket bestemt er fantastisk og en mere afslappet måde at nå et bredere social media publikum …Men hvis det er den eneste måde, du dukker op for at undervise online, mangler du en STOR mulighed for at indsamle en e-mail-adresse. At skabe en undervisning, der kræver, at folk tilmelder sig, især når du ikke har noget at pitche eller sælge, er det en rigtig sej måde at opbygge dine-mail-liste

Jeg ved, at mange mennesker skaber gratis webinars og online undervisning som en del af en ny produktlancering –  og ja, det gør jeg bestemt også under mine lanceringer, og det er en fantastisk måde at undervise i en lille del af et større koncept inden for det betalte produkt, kursus eller ressource du har. 

Men … af hensyn til bare opbygge din e-mailliste, så overvej at skabe en online undervisning, når du ikke lancerer, pitcher eller skal sælge noget, bare med det formål at give værdi væk gratis, og så kan du begynde at sende nyttige tips, ressourcer, tips og inspiration via e-mail, så når det er tid til at lancere eller sælge, vil de være mere parate til at købe ind på det du skal sælge, fordi de har et eksisterende forhold til dig.

Og husk ikke at blive fanget i tanken om at forsøge at levere det hele i din undervisning. Det behøver ikke at være 2 timer eller endda 1 undervisning. Enhver form for gratis undervisning, hvor du kan indstille den til at registrere deres e-mailadresse og levere mindst en håndgribelig løsning på et problem eller udfordring på bare 20 minutter eller mindre er fantastisk. 

Når alt kommer til alt er det gratis for dem og bør derfor være en lille måde at købe ind på dig på, så det bør ikke være noget, hvor du giver alt din viden, værdi og løsninger væk.

Gør det lærerigt og inspirerende, men hold det også kort og spot-on, så de bagefter kan få en hurtig gevinst og blive nysgerrige og spændte når de begynde at høre fra dig i deres indbakke bagefter.

Jeg siger altid, at dit gratis indhold skal introducere dit emne, din niche eller idé og skitsere “hvorfor” og skabe nogle hurtige gevinster og action steps. Lad derefter dit betalte indhold tage tingene et skridt videre og vis hvordan med din trin for trin køreplan.

Et par ideer til enkle, gratis online undervisning kan være: 

  • Hvordan jeg laver viral-værdige Reels på mindre end 10 minutter. 
  • Sådan planlægger du en uges måltider for hele familien på under en time
  • 3 ord eller sætninger, der ALDRIG skal bruges i dine overskrifter og emnelinjer og hvorfor
  • 4 enkle teknikker, du har brug for at kende for at holde dine stueplanter i live
  • Sådan får du en morgenrutine der skaber mest produktive + positive dage

Dette er alle ideer, der kan udføres i en 10 til 20 minutters undervisningssession, der ikke tager dig en masse tid til at sætte sammen … så tænk på hvilken værdi, du nemt og hurtigt kunne levere, og opret en gratis undervisning omkring  dette, til at opbygge din e-mailliste med! 

KØR EN CHALLENGE

Sååå mange mennesker lave challenges lige nu, og jeg ELSKER selv at lave dem, og har gjort det optil flere gange, indenfor både webdesign og e-mailmarkedsføring. og ærligt… de VIRKER BARE!

Det giver deltagerne mulighed for at deltage i en community af mennesker, der arbejder mod en ligesindet mål. En af de sejeste modeller, jeg så i 2020, var hvor en gruppe mennesker var vært på en Challenge sammen og så inviterede de en masse gæsteundervisere ind til at undervise i forskellige emner inden for business.

Jeg syntes, at det var sådan en fed måde at udvide ens eksponering for nye målgrupper på, og få nye læsere på ens liste. Plus, så vil deltagerne få mulighed for at høre fra en række ledere og undervisere om et bestemt emne, hvilket virkelig skaber en stor merværdi og incitament til at tilmelde sig.

Du kan bogstaveligt talt være vært på en Challenge omkring næsten alt … målet er, at du på en eller anden måde forenkler deltagernes liv på en eller anden måde, forbedre en proces eller tilføjer mere glæde til deres liv. 

Du Kunne have en Challenge omkring selvkærlighed, en ” lær at skabe IG-stories hver dag” -challenge, en challenge om simpel bogføringsrutiner ,en læse challenge … der er uendelige muligheder, og det betyder ikke, at du skal undervise eller være på hver eneste dag i challengen. Brug det som en mulighed for at vise folk hvad der er muligt, hvis de gør X … hvis de forpligter sig til at gøre det, din challenge er bygget op på, hvilke resultater kan de så opleve?

Igen ser jeg mange mennesker lave challenges som en del af deres kursus lanceringer, hvilket er fantastisk og helt sikkert rigtig smart ( og også sådan jeg har afholdt et par challenges igennem de seneste år) … men de kan OGSÅ være virkelig effektive imellem lanceringer, når du har ikke noget at tilbyde eller sælge og blot vil opbygge din e-mailliste og community!

Da du lytter til en podcast episode om at opstarte og opbygge din e-mail-listen, så kunne det  være at du var interesseret i at høre mere om, og se en challenge i action, når det kommer til at opbygge din e-mailliste, og i så fald så hop ind i min gratis facebook gruppe : Kvindelige iværksætteres læringsportal, hvor jeg inden længe afholder en ny challenge. 

Vil du gerne have lidt ekstra hjælp til at opstarte din e-mailliste?

Så har jeg lavet din ultimative trin for trin guide - og det koster dig KUN din e-mailadresse

UDNYT QUIZZER

quizzer lever stadig i bedste velgående og en af ​​de MEGET populære måder at opbygge e-mail-lister på. Lige nu især, er folk  virkelig hook på at lære om f.eks. deres personlighedstyper, web design stil, eller ledelsesstil og du kan endda oprette en quiz på en sjov måde for derefter at connecte deres resultater til dine produkter gennem quizzer

Jeg har kørt min “find din webdesign branding stil” -quiz, der fortæller folk, hvad deres unikke branding stil er, når det kommer til design processen af deres hjemmeside. og det har været en af de bedste quizzer jeg har skabt, der har skabt størst salgssucces efterfølgende. 

Og jeg har, og har haft, en masse forskellige freebies… højst sandsynligvis op til 50 forskellige på dette tidspunkt, og det er ingen joke, jeg elsker at lave værdifulde freebies til min målgruppe, og så lancerer jeg dem på forskellige tidspunkter på året, udfra hvilket emne jeg gerne vil fokusere på ifht. min virksomhed 

Men Der er bare noget sjovt og let ved at tage en quiz og lær noget nyt om sig selv ik…. 

Folk elsker de ting, så uanset hvordan du kan give dem nogle indsigt i deres forretning eller personlighed eller stil eller vaner … så er det en fed måde at få deres opmærksomhed på og samtidig få dem til at tilmelde sig din e-mailliste.

Nu ved jeg, at der er nogle dyre quiz udbydere derude, der kan opbygge quizzer og resultater for dig, men hvis du bare vil have noget simpelt, så lover jeg, at du ikke behøver at investere i alt dette- i det mindste ikke med det samme. 

For at oprette en simpel quiz skal du starte med slutresultaterne. Jeg vil foreslå at du finder  3 til 4 mulige resultater, som folk kan få ved at tage din quiz.

En bonus til denne strategi er, at disse forskellige resultater hjælper dig med at segmentere dit publikum efter deres interesser, hvilket betyder at du kan sende dem tilpassede e-mails nøjagtigt efter hvad de vil have fra dig. sejt ik?!

Derefter laver du 5 til 10 relevante spørgsmål til dit emne og svar der understøtte hver af dine quizs resultater. 

Du kan opbygge quizzen  selv ved hjælp af en platform som Interact, som giver dig mulighed for at starte gratis! Se lige HVOR  Let OG overkommeligt det kan blive … og ærligt talt så sjovt for alle parter.

De har så mange forskellige formater til din quiz, så du kan virkelig være kreativ med alt lige  fra personligheds quizzer til scoringer, hvor dine resultater er baseret på de samlede point. Vurderings quizzer, hvor de inkluderer multiple choice-spørgsmål med et korrekt svar.Og min favorit er, at de tilbyder over 800+ quiz skabeloner, der allerede er bygget og klar til dig, til at tilpasse med dit eget indhold, som fjerner enhver frygt for hele det tekniske aspekt. 

Du skal blot inkorporere din branding, integrer quizzen med din e-mail-marketing service udbyder, og du er klar til at gå i gang. Den sidste del koster lidt så længe du ønsker at quizzen kører, men det kan virkelig være super værdifuldt for din business, og ikke mindst i opbyggelsen af din e-mailliste.

GRATIS SKABELONER

At give enhver form for skabelon væk som en marketingplan, online kalender eller en skabelon til Canva eller noget andet som folk kan bruge med det samme og opleve en hurtig gevinst fra. 

Det er en helt enorm fantastisk måde at få folk på dine-mail liste, fordi folk ELSKER værktøjer og ressourcer, der er nemme og hurtige at bruge, og som skaber dem et resultat indenfor en kort tidshorisont. Og skabeloner gør lige PRÆCIS DET.

Jeg elsker alle slags freebies derude, fra guider til checklister, til vejledninger til lister og “How-to’es” … MEN jeg bliver muligvis nødt til at vælge skabeloner som min absolutte favorit freebie… ikke kun til at give væk, men også til at tilmelde mig selv nogle! Der er noget ekstra lokkende ved en skabelon for mig fordi du kan få det med det samme og bruge det til din fordel på en eller anden måde, hurtigt og enkelt. 

Et eksempel på mine freebies, som virkelig fungerer rigtig godt  er mine  Canva skabeloner og e-mail skabeloner. 100-vis har tilmeldt sig og downloadet disse freebies, fordi de kan lide min grafiske og skrivestil, og det giver hurtige resultater for dem blot at redigere og tilpasse dem deres eget brand på et øjeblik. 

For at få skabelonerne, måtte de selvfølgelig aflevere deres e-mailadresse, og nu får jeg fortsat mulighed for at inspirere dem og lejlighedsvis pitch andre lignende betalte produkter fra min shop eller kurser, direkte i deres indbakke.

EKSKLUSIVT BONUS INDHOLD

Én af mine VIP kunder mestre dette super, super godt. Hun har sin blog, der giver masser af fabelagtigt indhold, tips og guides, men hvis du tilmelder dig hendes e-mail-liste, så får du en pakke med hemmeligt bonus indhold, der kun er eksklusivt for hendes e-mail indbakke læsere. 

Du behøver ikke at have en blog for at gøre dette!  Du kan også gøre det, hvis du har en podcast og bare optager og sender en ikke publiceret episode ud KUN til folk på din e-mailliste. 

Eller hvis du har en produktbaseret virksomhed, skal du kunne sende en 5% rabatkode eller gratis leverings kode kun til folk der tilmelder sig din liste.

Der er så mange måder at gøre dette for at gøre din e-mailliste til det ønskelige sted at være og hænger ud på den lange bane. Det gør det mere eksklusivt og intimt, som om de bliver inviteret ind i noget privat, og denne mulighed kan virkelig spille på folks FOMO eller i det hele taget mindst få dem interesserede i, hvad det hemmelige indhold kan være.

Du kan tease dette bonus indhold i dine opslag og stories på de sociale medier og endda spørge folk om at DM dig eller efterlade et spørgsmål felt til dine Insta-følgere om at droppe deres e-mailadresser, hvis de vil ind og få fingrene i det eksklusive indhold. 

Du bliver dog her nødt til manuelt at tilføje disse e-mails på din liste, MEN det er en fantastisk måde at få flere mennesker tilføjet, hvis du har ressourcerne til det, fordi det gør dem den tjeneste, at du fjerne forhindringen i at de skal hoppe forbi din landingpages eller hjemmeside for at indtast deres e-mail, og forhøjer muligheden for at de får det gjort og kommer med. 

Okay, venner, det var det! 

At snakke om E-mail-lister og freebies giver mig alle de glade følelser, og jeg kunne bogstaveligt talt tale om det hele. dagen. lang. 

MEN jeg afslutter det her, fordi disse ideer skulle meget gerne have givet dig noget at arbejde med, så du kan komme i gang med at opbygge og føje en masse skønne potentielle kunder til din liste på flere forskellige og kreative måder.

Jeg elsker og har brugt alle disse teknikker til at opstarte og udbygge min egen e-mail-liste og kan fortælle dig helt ærligt, at de alle er gennemtestet, og virkelig produktive på hver deres måde!

Så Hvis du endnu ikke er kommet igang med den e-mailliste eller har følt noget stilstand med din liste eller bare ikke ved, hvordan du får folk til glædeligt at hoppe om bord, vælg kun en af ​​disse ideer, den der begejstrer dig mest og giv den et skud! 

Del, del og del den igen, og jeg er ikke i tvivl om, at din e-mailliste vil vokse sig større og større på ingen tid.

Sæt i gang.. 

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.